Service & Onderhoud warmtepomp
Periodiek onderhoud aan je warmtepomp is belangrijk om een goede werking te garanderen bij een zo laag mogelijk verbruik. Daarnaast verlengt het de levensduur van je warmtepomp. Wij helpen je graag met onze service & onderhoudspakketten.
Verzekerd van een comfortabel en energiezuinig huis
Met een service & onderhoudsabonnement van studio ECO ben je verzekerd van vakkundig periodiek onderhoud aan jouw warmtepomp. Een goede keuze, want dankzij goed onderhoud verleng je de levensduur van jouw warmtepomp én verklein je de kans op storingen. Bovendien bespaar je energie. Want een goed onderhouden en afgestelde warmtepomp is niet alleen veiliger, maar ook zuiniger in gebruik. Kortom: goed voor jou en het milieu.
Onderhoudsfrequentie van warmtepompen
Het rendement en de levensduur van een warmtepomp hangen sterk af van de vervuiling van de warmtewisselaars en/of filters. We adviseren een keer per twee jaar onderhoud om jouw warmtepomp optimaal te laten werken. Daarom zit dit in beide service & onderhoudspakketten inbegrepen.
Nog geen klant bij studio ECO?
Nog geen klant bij studio ECO, maar wil je wel dat wij service en onderhoud aan jou warmtepomp ontlenen? Dat kan! Voordat je een abonnement afneemt, willen we graag van je weten welk merk, type en bouwjaar je warmtepomp is. Vervolgens vindt een eerste inspectie plaats en besluiten we of de installatie in onderhoud genomen kan worden. De inspectiebeurt vindt plaats voordat het abonnement ingaat of uiterlijk binnen twee maanden na ingang van het abonnement.
Tijdens de inspectie controleren we of het gekozen abonnement ook daadwerkelijk bij het toestel past. Daarnaast vinden we het ook belangrijk dat onze servicemonteur alle werkzaamheden aan het toestel veilig en volgens de geldende wet- en regelgeving kan uitvoeren. Jouw en onze veiligheid staan natuurlijk voorop.
Wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op.
Veelgestelde vragen
Wat moet ik doen wanneer ik een service & onderhoudsabonnement wil afnemen?
Met een service & onderhoudsabonnement ben je verzekerd van goede service waarbij veiligheid, betrouwbaarheid en zekerheid hoog in ons vaandel staan. In de bovenstaande tabel kan je een abonnement selecteren en wordt er per maand het bedrag van jouw rekening afgeschreven. studio ECO neemt contact met je op voor het plannen van onderhoud wanneer nodig.
Wanneer vindt periodiek onderhoud aan mijn toestellen plaats?
Het onderhoud per toestel gebeurt één keer in de 24 maanden. We voeren onderhoud uit op alle toestellen waarop een service & onderhoudsabonnement is afgesloten (randapparatuur en klein materiaal niet inbegrepen). Wij nemen automatisch contact met je op voor het maken van een afspraak voor een service/onderhoudsbeurt.
Wat onze voorrijkosten en arbeidskosten?
Wij rekenen €0,35 per KM + uurtarief (beide worden gerekend vanaf 15 minuten van het kantoor te Veenendaal).
Komt er een monteur langs als ik ‘s avonds of in het weekend een storing heb?
Indien het een urgente storing is en je hebt bij ons een service & onderhoudsabonnement afgesloten, dan verlenen wij elke dag van de week tot 22:00 service.
Hoe kan ik een storing melden?
Wij staan 7 dagen per week voor je klaar, van 09:00 tot 22:00. Bij een storing kan je bellen naar 085-06 06 419. Zodra je een storing bij ons meldt, kijken we eerst op afstand mee. Mogelijk kunnen we het telefonisch oplossen. Zo niet, dan kijken we of en wanneer een afspraak nodig is.
Nog geen abonnement, maar wel een storing?
Dan dien je eerst een abonnement af te sluiten.
Wat te doen bij een storing voordat je met ons contact opneemt?
Misschien kan je de storing zelf oplossen. Meld een storing pas nadat je het volgende hebt gecontroleerd:
1. Er druppelt geen warmwaterkraan (bij CV combi toestellen).
2. De schakelaar van het toestel staat op “aan” en de stekker zit in het stopcontact. Dit geldt ook voor de buitenunit.
3. De zekeringen zijn niet defect en de aardschakelaar staat op “aan”.
5. De installatie is goed gevuld en ontlucht.
6. De kamerthermostaat is voldoende hoog ingesteld.
7. Er staan voldoende radiatorkranen of vloerverwarmingsgroepen open.
Is jouw toestel na deze controle nog steeds in storing, neem dan contact met ons op via 085- 06 06 419.
Let op: storingen die niet veroorzaakt worden door een defect aan de warmtepomp vallen niet onder het service & onderhoudsabonnement. Bij een ongegronde klacht wordt minimaal het voorrijtarief, reiskosten en uren in rekening gebracht.
Wat wordt er verstaan onder randapparatuur?
Onder randapparatuur verstaan we de volgende apparaten: expansievat, overstort, vulkraan, inlaatcombinatie, overstortventiel, kranen (zoals radiatorkranen, vloerverwarmingkranen e.d.) en de thermostaat.
Wat zijn voorbeelden van onterechte storingsmeldingen?
Onder onterechte storingsmeldingen worden meldingen verstaan zoals:
• Eventuele buitenunit wordt niet gehinderd door objecten of vuil.
• Een defecte elektrische zekering of hoofdschakelaar.
• Een onjuiste stand van thermostaat.
• Een te laag waterpeil in de cv-installatie.
• Een te laag vloeistof niveau van de bron.
Van welke betalingswijzen kan je gebruik maken?
Wij werken met een doorlopend maandelijks abonnement.
Kan ik voor een bezoek van een monteur een vast tijdstip afspreken?
Een afspraak met één van onze monteurs kan op een dag of dagdeel. Het is niet mogelijk een vast tijdstip af te spreken. Wil je van tevoren even gebeld worden, dan kan je dit bij ons aangeven.
Wat is een eerste inspectie? (aanmelding nieuwe klant)
Wanneer je een service & onderhoudspakket hebt afgesloten streven we ernaar om binnen 4 weken een afspraak in te plannen voor de eerste inspectiebeurt. Bij een eerste inspectie voeren we toestelgericht onderhoud uit. De monteur beslist naar aanleiding van de gestelde criteria (van het toestelgericht onderhoud) welke onderhoudsbeurt wordt uitgevoerd.
Wanneer moet er op mijn apparatuur een eerste inspectie plaatsvinden?
Er moet een eerste inspectiebeurt plaatsvinden, wanneer het toestel niet bij ons bekend is of niet door één van onze installateurs is geplaatst.
Zijn er kosten verbonden aan een eerste inspectiebeurt?
Indien de 1e inspectie langer dan 1 uur is, wordt de extra tijd in rekening gebracht. Benodigde tijd voor reparaties en eventuele materiaal kosten (buiten toestelgerichte onderhoud) wordt altijd in rekening gebracht. Indien de klant voorafgaand, tijdens of na afloop van de eerste inspectie aangeeft geen service & onderhoudsabonnement te willen afsluiten, dan worden alle arbeidskosten, materiaalkosten en voorrijkosten in rekening gebracht.
Uitgangspunten
In dit document vind je een aantal uitgangspunten.